18 Mar, 2015
De ieri, portofoliul de servicii oferite de Invent Media, unul dintre principalii jucători pe piața publicității indoor, este completat cu o soluție neconvențională de promovare outdoor. Este vorba de Bikevertising, un tool nou în România, care se adresează companiilor doritoare să depășească granițele comunicării tradiționale.

Bikevertising înseamnă „publicitate pe bicicletă” și este un proiect nou pentru piața de publicitate din țara noastră, dezvoltat de către Invent Media. Această metodă de advertising se aliniază noului trend din comunicare și întrunește mai multe atribute: eficient, efect WOW, distractiv, 100% eco-friendly.

Pentru a avea o perspectivă clară asupra a ce presupune, ca timp și costuri, Bikevertising-ul, Manager Express a discutat cu Eduard Petrescu, Managing Director la Invent Media:

Câte campanii de bikevertising ați realizat până acum? Puteți menționa câteva companii care au apelat la acest tool de publicitate?

Bikevertising este un proiect nou, inovativ, de comunicare în mediul outdoor și a fost lansat astăzi de Invent Media. Este un proiect pe care îl pregătim încă de anul trecut, din toamnă. Am derulat câteva campanii atât remunerate, cât și free, pentru o parte dintre partenerii noștri tradiționali, precum Mobexpert sau Băneasa Shopping City.

Am fost interesați, în prima fază, să vedem cum va fi primit de către clienți sau pur și simplu de către oamenii care se întâlnesc cu bicicletele publicitare pe stradă, în parcuri, iar reacțiile au fost pozitive. Experiența de 10 ani în comunicarea indoor ne va ajuta să facem lucrurile bine, cu maximum de eficiență pentru client.

Bikevertising este disponibil în toate orașele din țară sau numai în București?

Este disponibil în București, dar și în orașele mari din țară.

Care sunt costurile unei campanii? Una care să dureze, să spunem, trei zile.

Bikevertising reprezintă un tool de comunicare flexibil, atât din punctul de vedere al alegerii locațiilor de promovare, cât și al costurilor. Când afirm acest lucru, mă refer la faptul că o campanie derulată prin Bikevertising poate fi activată atât cât dorești: 2, 3, 5 zile sau mai mult, în funcție de buget, dar și de interes, fără alte costuri inutile. Pentru trei zile de promovare, costurile care includ autorizația de la Primărie, acțiuni de sampling, dacă clientul dorește, tipărirea bannerului și cheltuielile cu promoterul se situează în jurul sumei de 300 de euro.

Câte ore pe zi se realizează o astfel de campanie?

O campanie eficientă se realizează pentru 4 - 6 ore pe zi, iar intervalul de timp, cât și momentul din zi, se stabilesc de comun acord cu clientul.

Dimensiuni și locurile de promovare

Dimensiunile panoului pot varia astfel:

  • 1190 x 1790 mm
  • 2035 x 940 mm
  • 1190 x 940 mm

Serviciile de publicitate pe biciclete pot fi monitorizate prin GPS și oferă, printre altele, posibilitatea de a folosi articole vestimentare personalizate (tricouri, șepci, stegulețe asociate brandului), precum și opțiunea de a folosi un sound amplifier pentru redarea unui spot audio în format MP3.

Bikevertising-ul poate ajunge în locuri unde alte suporturi media nu au acces sau impact asupra clientului:
✔️ Parcuri și piste de biciclete
✔️ Zone pietonale intens circulate
✔️ Evenimente sportive
✔️ Concerte/show-uri outdoor
✔️ Expoziții
✔️ Parcări ale centrelor comerciale

Trebuie menționat că suportul publicitar mobil prin intermediul căruia sunt implementate campaniile de promovare a fost premiat, în 2014, cu Medalia de Aur, în cadrul Salonului Internațional de Invenții de la Geneva, la categoria „Best Advertising Billboard in the World”.