Pentru mulți, criza va fi privită ca o adevărată oportunitate, indoorul și online-ul fiind două dintre mediile care ar trebui să apuce cu ambele mâini această șansă. „E timpul achizițiilor la prețuri corecte dacă mă gândesc la sectorul imobiliar sau pentru cei care vor să își schimbe mașina”, susține Eduard Petrescu, managing director Invent Media.
Despre criză - și de bine și de rău
„O strategie bună a unei companii puternic afectate de criză, precum cele din sectorul auto sau imobiliar, ar fi să comunice în continuare, deși tendința în majoritatea cazurilor este să se taie bugetele fix de la comunicarea cu exteriorul, adică de la comunicarea cu clienții”, avertizează Eduard Petrescu, Invent Media.
Totodată, criza obligă la soluții mai bune, la o atenție mai mare vizavi de măsurarea eficienței, la lupta pentru supraviețuire. „Practic, nu prea mai e loc de mediocritate, de bugete cheltuite oricât și oricum pe medii care nu conduc la obținerea rezultatelor scontate. (…) Pentru mulți, criza va fi privită ca o adevărată oportunitate, iar indoorul și online-ul sunt două dintre mediile care ar trebui să apuce cu ambele mâini această șansă. Vor fi clienți care vor urmări medii mai ieftine, cu un feedback mai bun, cu un public mai bine targetat. E timpul achizițiilor la prețuri corecte dacă mă gândesc la sectorul imobiliar sau pentru cei care vor să își schimbe mașina”, este de părere Petrescu, care precizează că „vor trebui să vândă și cei din sectoarele afectate de criză, nu își vor permite să rămână cu stocuri care vor genera pierderi mai mari”.
Eficiența în publicitate
Inovativ sau ceva nou, în anumite cazuri, nu se traduce sau nu înseamnă neapărat eficient în advertising. Acesta este și unul dintre motivele pentru care încă funcționează în toată lumea billboardurile clasice, altfel fiind depășite de plasmele ultra hitech. „Clienții, de cele mai multe ori, vor rezultate rapide, pe termen scurt, și nu este o strategie deloc rea, dar practic nu ai ce să aștepți. Cine își face o strategie doar pe termen lung e posibil să dea faliment înainte să mai stabilizeze ceva.
Atât publicitatea în lift, cât și publicitatea indoor, în general, a generat, pentru multe campanii derulate de noi, un feedback rapid, măsurat prin creșterea numărului de accesări a site-urilor - dacă vorbim de campanii care aveau în vedere consumatorii veniți prin online - sau de sporirea vizitelor în showroomuri sau la punctele de vânzare - dacă vorbim de campanii care aveau drept scop creșterea numărului vizitatorilor. Au fost, desigur, și campanii de creștere a notorietății brandului, derulate de Invent Media, care au completat mixul de comunicare”, potrivit reprezentantului Invent Media.
Unul dintre avantajele pe care le oferă indoorul stă în impactul mare pe care îl poate avea un print asupra unei persoane, nefiind aglomerarea de suporturi de pe outdoor sau multitudinea de canale TV pe care le tot învârți din telecomandă. „Totodată, se poate vorbi de captivitate, dacă vorbim de lift, și de repetitivitate, aspect care nu face altceva decât să fixeze cât mai bine un brand în mintea consumatorilor”, mai susține Eduard Petrescu, Invent Media.
Feedbackul, în multe cazuri, este instant, adică în campanii derulate pe food delivery, turism, leisure sau promoții de diferite feluri, contactul dintre consumator și vânzător se petrece la telefon sau online, cu printul în față.
Așteptări și investiții în anul crizei
Reprezentantul Invent Media susține că, deși în 2009 va fi mai greu să crească așa cum s-a întâmplat în anii anteriori, va exista totuși o creștere de 30-50% față de 2008. „Ne vom axa foarte mult pe eficientizarea rețelei și vor exista investiții în suporturi noi și pentru extinderea rețelei. Vrem să permanentizăm relațiile de colaborare cu clienții noștri tradiționali și să atragem campanii noi chiar din sectoarele lovite de criză”. „Investițiile, chiar și pe TV, am văzut că migrează foarte mult de la televiziuni cu programe generaliste la cele nișate și e firesc să mergi acolo unde găsești consumatorul. Indoorul este foarte nișat și el, poate mai puțin advertisingul din mall-uri”, a mai precizat Eduard Petrescu.
Pasionat de advertising, stand-up comedy și filme și absolvent al ASE (Marketing), Eduard Petrescu se numără printre pionierii indoor-ului în România. După experiența acumulată în organizarea de evenimente și outdoor, în 2005 Eduard lansează agenția de publicitate în lift Invent Media. De atunci, a reușit, alături de Dragoș Burlacu, partener în firmă, să consolideze agenția și să realizeze campanii interesante și de impact. Eduard preferă provocările, plăcându-i să dezvolte o afacere de la zero, să își asume riscuri, să privească înainte fără teamă de eșec. Într-un cuvânt: este un învingător.
Invent Media este unul dintre principalii jucători pe piața publicității în lift și indoor din România, operând împreună cu partenerii săi peste 3.000 de lifturi la nivel național.
Articolul integral este disponibil aici:
http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/Business/118683/Eduard-Petrescu-Invent-Media-E-timpul-achizitiilor-la-preturi-corecte-.html
Sursa:
9am, 28 Ianuarie 2009