Ce poate publicitatea indoor si nu poate publicitatea outdoor – BizCity.ro

Ce poate publicitatea indoor si nu poate publicitatea outdoor – BizCity.ro

Eduard Petrescu, managing director Invent Media | 21 Aprilie

Ce poate publicitatea indoor si nu poate publicitatea outdoor Spuneam in articolul “Indoor Advertising? Simplu. Eficient. Flexibil” ca publicitatea indoor este una in care raportul pret-calitate este foarte bun.

Este important ca orice companie care doreste sa desfasoare o astfel de campanie – de indoor advertising – sa cunoasca tipurile de cladiri si modalitatile de masurare a impactului precum si noile tendinte in domeniu.
Atat blocurile rezidentiale cat si cladirile de birouri sunt locuri unde oamenii petrec foarte mult timp. Daca vorbim despre cladirile de birouri, de exemplu, aici gasim persoane active, un public foarte bine targetat, deopotriva feminin si masculin si mai mult decat atat: masurabil.

Masurarea este una destul de precisa, avand in vedere sistemele de acces folosite in cladirile de birouri care cuantifica numarul de vizitatori sau angajati. Mai spuneam intr-un articol anterior ca e mult mai simplu sa fie folosite reclamele indoor pentru ca, spre deosebire de alte medii precum outdoor-ul, costurile de productie sunt nesemnificative, ceea ce permite relocarea unei campanii sau schimbarea layoutului frecvent si cu multa usurinta. Apoi formatele panourilor publicitare sau suporturilor se inscriu in 3-4 dimensiuni folosite, spre deosebire de outdoor unde creatia trebuie adaptata in proportie mare de la locatie la locatie, de la companie la companie.

Se poate face, de asemenea, o targetare in functie de profilul companiilor rezidente din cladirile de birouri ori in functie de nivelul veniturilor angajatilor. Exista companii in Romania care isi au sediile in tari unde indoor advertisingul nu este dezvoltat sau este slab dezvoltat, iar in Romania constata ca mediul poate functiona pentru ei, aduce plusvaloare comunicarii si notorietatii lor, dar actiunea se opreste din motivul ca in tara de origine nu exista asa ceva.

Criza are si parti bune si ne ajuta pentru ca – daca acum ceva vreme erau persoane carora le era teama sa riste sau sa incerce o campanile pe indoor, de teama pierderii postului, optandu-se pentru aceleasi medii clasice, unele fara efect – acum ne trezim ca nu numai ca isi pastreaza respectivii joburile, mai mult sunt insarcinati sa caute medii si modalitati de comunicare mai eficiente si mai ieftine.

Sunt foarte multe companii, de exemplu din FMCG, care anii trecuti erau prezente in proportie foarte mare pe TV si care acum apar pe outdoor sau indoor, cumva comunicand in locatii premium ocupate anii trecuti de sectorul imobiliar sau auto.

Care sunt noile tendinte in domeniu – iata un alt element important pentru orice director de marketing ce decide unde vor merge banii dintr-un buget de publicitate. Un profesionist va studia cu atentie care sunt noile suporturi disponibile – dar si care este impactul adus de acestea. Desigur ca pot aparea oricand idei de noi suporturi care sa fie promovate companiilor spre a isi face reclama acolo. Insa la fel de clar este ca orice companie isi doreste sa realizeze campanii de indoor advertising eficiente.

La Invent Media in momentul in care am decis extinderea de la publicitatea in lift la publicitatea indoor am cautat cu atentie noile suporturi si tendinte in domeniu. Am aflat de la diverse campanii internationale ce a functionat – am cautat si studii relevante in domeniu si abia apoi am decis care vor fi noile suporturi. Ceea ce am remarcat in cursul cercetarii noastre a fost faptul ca oamenii sunt mai receptivi la reclamele cu panouri tip backlit dar si la casetele luminoase amplasate in spatii bine circulate din cladiri de birouri, hoteluri etc. Numarul de afisari din aceste zone este foarte mare si ca atare si impactul este foarte bun mai ales ca un afis ramane acolo o luna de zile (daca nu cumva campania continua si in luna urmatoare). Companiile pot de asemenea sa ia in calcul campanii pe termen lung (de cateva luni) cu afise care sa fie schimbate – o data pe luna sau chiar de doua ori pe luna. Se pot astfel transmite mai multe mesaje care sa ofere o imagine de ansamblu tuturor celor ce viziteaza anumite zone de interes pentru acea companie (fie ca vorbim despre lifturi sau despre spatii indoor din cladiri de business sau hoteluri).

Se constata foarte usor ca sunt multe elementele ce vin in sprijinul luarii unei decizii de implementare a unei campanii de indoor advertising. Multe nume importante din Romania au utilizat deja reclama indoor pentru a se promova si au remarcat beneficiile aduse. Publicitatea indoor este una care se adreseaza deopotriva companiilor cu bugete insemnate de promovare si celor aflati la inceput de drum sau care au un buget mai mic alocat castigarii de vizibilitate si notorietate. Putem spune asadar ca indoor advertisingul este un instrument simplu, eficient si flexibil.

BizCity.ro – afacerea ta pe Internet http://www.bizcity.ro/print.php?id=45891
1 of 1 21.04.2009 17:03