Promovare eficienta, publicitate eficienta – Brandinfo

Publicitate eficienta, promovare eficienta – Brandinfo

Atunci cand intri intr-o cladire inevitabil te uiti in jur. Remarci astfel persoanele ce sunt deja acolo dar si
modul in care locul este decorat. Daca sunt magazine arunci o privire pentru a vedea marcile prezente acolo;
daca sunt cafenele ori alte locuri unde oamenii pot astepta aproape inevitabil vei privi in acea zona. Cu siguranta insa vei remarca si suporturile publicitare. In functie de tipul de suport de reclama indoor utilizat si, de ce sa nu recunoastem, si de curajul clientului de a aborda modalitati cat mai interesante si diferite de promovare privirea va fi atrasa de o reclama sau alta.

Daca afisul este bine realizat in tot timpul cat este privit (ceea ce variaza intre cateva zeci de secunde si cateva minute in anumite cazuri in functie de locul de asteptare si aglomeratie) va reusi sa transmita un mesaj celui ce il priveste. Mesajul dorit de companie. Daca sunt culori bine alese si daca aspectul este de interes pentru acea persoana atunci privirea va zabovi mai multa vreme asupra acelui afis, mesajul fixandu-se astfel mai bine. Dupa privirea de ansamblu oferita intai se ajunge acum la privirea de ansamblu, mai in amanunt acasetei luminoasa sau a panoului. Aceasta aduce cu sine o fixare mai buna a mesajului complet.

Cu siguranta insa nimeni nu ramane in hol. Cel mai probabil utilizand un lift va ajunge la etajul dorit, la intalnirea la care a mers. Liftul, iata un alt loc in care orice persoana vede o reclama. Durata este destul de mare – oricum peste cateva zeci de secunde – in functie de cat de sus urca sau coboara acea persoana, de cat de des opreste liftul etc. Din nou un loc propice pentru companii pentru a se promova. Un afis bine realizat si cu un mesaj bun va trece dincolo de atragerea privirii pentru cateva secunde si va fi memorat de privitor, iar asta inseamna publicitate eficienta.

Fireste ca si un afis ce lasa de dorit la nivelul realizarii sau al transmiterii mesajului va fi de asemenea memorabil – insa aceste cazuri sunt extrem de rare. Este foarte putin probabil sa nu privesti un afis in lift; chiar daca esti si cu o persoana cunoscuta in lift si tot poti fi atras de un afis – pentru cateva secunde. Un avantaj de netagaduit in cadrul acestui tip de suport publicitar indoor este faptul ca mesajul nu se schimba – nu ruleaza 10 secunde si apoi sa apara altul. Este acelasi mesaj, static, suporturile dovedindu-si la nivel international eficienta.

Intalnirea are loc, dar apoi persoana in cauza pleaca – spre casa ori serviciu. Din nou reclama din lift este vazuta, mesajul reamintit – si totul in decurs de doar cateva ore. Daca acea cladire are panouri indoor si in alte locuri atunci si alte mesaje pot fi retinute mai bine, prin repetitie. De asemenea, in cazul in care o companie decide sa achizitioneze spatiu pe toate suporturile (sau pe o parte) indoor din cadrul unei cladiri atunci sansele ca mesajul sa fie retinut sunt foarte mari. Am vorbit pana aici despre un vizitator ce vine o singura data intr-o luna. Cel mai probabil insa colaboratorii – in cladirile de birouri – vin de mai multe ori pe saptamana. Nu mai vorbim de angajatii care fac mai multe drumuri zilnice atat cu liftul, cat si in spatiile indoor in care apar celelalte afise.

Orice companie care decide sa se promoveze indoor are la dispozitie suporturi multiple precum si locuri diferite, adaptate special oricarui produs/serviciu ce se doreste a fi promovat. De la cladiri de birouri si pana la lifturi situatie in cadrul unor blocuri rezidentiale – toate sunt disponibile, la nivel national chiar, astfel incat mesajul poate fi transmis acolo unde se doreste. Mai mult sa tinem cont ca intr-o zi o persoana vede de minim doua ori mesajul pret de minim un minut.

Tinand cont de faptul ca acel mesaj nu este inlocuit de la o zi la alta – ci este afisat o intreaga luna – este clar ca numarul de vizionari creste considerabil si ca principiul repetitio mater studiorum est este aplicat cu succes pentru intiparirea mesajului in mintea potentialului client/consumator. Am avut numeroase rezultate de succes in urma campaniilor desfasurare prin Invent Media – marturie stand numerosii clienti dar si testimonialele oferite.

Ajungem insa la aspectul financiar al problemei. Multi ar fi tentati – dar poate multi au impresia ca este necesar pentru un astfel de demers de promovare de un buget fabulos. Nimic mai fals. Publicitatea in lift si indoor reprezinta unul dintre mijloacele cele mai la indemana de promovare. Costurile nu sunt foarte mari – un panou costa cateva zeci de lei pe luna (foarte putin comparativ cu numarul de vizionari pe care il aduce – tuturor celor ce lucreaza/ locuiesc intr-o cladire dar si tuturor vizitatorilor ce vin acolo). Nici creatia unui afis nu e foarte scumpa (comparativ spre exemplu cu cea a unui spot TV) ca sa nu mai vorbim despre productie.

Orice companie trebuie sa se promoveze si sa isi evidentieze produsele/serviciile indiferent de perioada – si pe
timp de bunastare si pe timp de restrictii. Se pot intotdeauna gasi modalitati de a face publicitate eficienta – oferta fiind bogata.

Eduard Petrescu, Invent Media: Publicitate eficienta, promovare eficienta