Publicitatea in lift – Invent Media – Biz City

Publicitatea in lift

Intr-o perioada in care mediul de afaceri se diversifica si orice companie incearca sa se diferentieze de concurenti, un mijloc pus la dispozitia organizatiilor pentru promovare este publicitatea in lift.

Destul de recent lansata in Romania, publicitatea in lift este raspandita in alte tari. Mijloc de publicitate indoor, aceasta oportunitate oferita companiilor se dovedeste a fi foarte eficace.

De ce publicitatea in lift? Simplu:
– pentru a oferi companiilor posibilitatea unei comunicari originale si relevante in acelasi timp;
– pentru a crea o alternativa la alte mijloace publicitare deja existente, care sa ofere un impact maxim cu zgomot putin;
– pentru a-ti face viata mai usoara cand ramai blocat in lift sau cand astepti liftul, care opreste la toate etajele, mai putin la cel la care tu astepti;
– din dorinta de a inventa un prilej de joaca pentru creativii din agentiile de publicitate in scopul exploatarii acestui spatiu ofertant din punct de vedere creativ, oferind astfel posesorilor de brand-uri, avantajele unei campanii
publicitare memorabile si inedite.

Publicitatea in lift ofera avantajul unor costuri scazute fata de alte modalitati de promovare. Se obtine de asemenea si un impact sporit al mesajului publicitar in randul publicului tinta. Astfel intr-un lift, pe un suport se regaseste un singur afis care promoveaza non-stop o companie, un anumit produs ori serviciu al sau, obtinandu-se astfel vizibilitate sporita. Mai mult, campania se realizeaza pe o luna si oferta este flexibila – se pot alege locurile unde sa apara afisele din cele existente in portofoliul unei companii care ofera aceasta modalitate de promovare: publicitatea in lift.

In numeroase blocuri – in special in zonele centrale si rezidentiale – sunt sedii ale unor firme importante din domenii diverse. Cei care vin la aceste sedii sunt de asemenea persoane expuse mesajului cuprins in acel panou din lift. Sa nu uitam si de vizitele primite de persoane in mod obisnuit – de familie, prieteni, obligatii sociale – toate prilej pentru utilizarea liftului si, implicit, vizionarea panoului publicitar. Toate se pot transforma in avantaje de care beneficiaza o companie. “Noi oferim o modalitate de publicitate in care se plateste doar jumatate – cea relevanta. Se stie clar cine sunt cei ce vor fi expusi mesajului si daca acestia sunt reprezentanti ai publicului-tinta avut in vedere de compania care a ales sa faca publicitate in lift. Nu trebuie uitat nici ca perioada in care se realizeaza campania este mai mare fata de alte media obtinandu-se astfel o mai buna vizibilitate ceea ce in final conduce la (re)cunoasterea brandului si sporirea notorietatii sale”, declara Dragos Burlacu, Creative Director, Invent Media.

Cine poate utiliza acest tip de publicitate?
Publicitatea in lift se adreseaza oricarei companii care doreste sa isi creeze sau consolideze notorietatea pentru ea sau pentru produsele/serviciile oferite. Costurile mai scazute fata de sustinerea unei astfel de campanii in mediul
outdoor sau in presa scrisa ori radio/TV recomanda acest mijloc organizatiilor care doresc sa faca o investitie eficienta in imagine.

“Publicitatea in lift realizeaza un lucru extraordinar: face ca publicul-tinta si receptorii mesajului sa fie cunoscuti de dinaintea campaniei”, mai spune reprezentantul Invent Media. “Se ofera posibilitatea ca mesajul sa ajunga exact
la cei vizati si, mai mult, se stie exact cine sunt cei ce vor recepta mesajul companiei. Acest lucru este posibil intrucat se cunosc detalii semnificative despre cei ce locuiesc intr-un anumit bloc. Este, spre exemplu, logic ca o persoana care sta intr-un apartament care costa 300.000 Euro intr-un bloc din zona rezidentiala a Bucurestiului are un venit peste medie care ii permite sa achizitioneze diverse produse ori servicii, gen servicii de securitate a casei – alarme profesioniste ori, daca este o doamna, produse de ingrijire de calitate, ori poate o masina a unei firme producatoare celebre in lume.”

Cum se poate folosi in mod eficient publicitatea in lift?
Alegerea unei perioade optime pentru desfasurarea unei astfel de campanii va constitui oricand un “ingredient” de baza al succesului. Planificarea este necesara in orice domeniu, prin urmare si in cel al publicitatii. In acest sens se
remarca de asemenea faptul ca publicitatea in lift poate fi utilizata in ea insasi, sau in combinatie cu alte media – in functie de buget, target, scop s.a.m.d.

Publicitatea in lift poate fi doar unul dintre mediile selectate in cadrul unei campanii complexe de imagine si promovare – caz in care se poate merge pe mesaje care sa completeze mesajul general sau se poate utiliza acelasi layout de afis declinat pentru dimenisiunile panourilor din lifturi. Ceea ce este insa interesant este faptul ca publicitatea in lift se poate utiliza si separat. Astfel, o institutie poate realiza o campanie de promovare doar in lift, in
anumite blocuri atent selectate pentru ca mesajul sa ajunga la cei interesati. Creativitatea poate fi in acest caz elementul care diferentiaza acea campanie – pentru ca se poate crea ceva special pentru acest mijloc de promovare.

Una din campaniile reusite a fost campania desfasurata pentru Euro House Intertrade, o companie ce are ca obiect de activitate comercializarea de usi, ferestre si copertine. Locatiile au fost selectate de client in urma consultarii cu echipa Invent Media. Criteriile care au determinat alegerea locatiilor au fost zona in care se afla blocurile de
apartamente, zona care determina intr-o masura destul de importanta puterea de cumparare a publicului tinta precum si traficul de persoane din lifturile acelor blocuri. Campania a fost conceputa pentru o luna de zile, numarul locatiilor incluse in campanie fiind aproximativ 100.

Masurarea feedback-ului se face direct de catre client (care a desfasurat in acelasi timp o comunicare pe mai multe medii, si anume: publicitate in lift, publicitate outdoor si direct mailing) si din informatiile pe care le-am primit pana acum se pare ca publicitatea in lift are o eficienta mai mare decat publicitatea outdoor, fiind foarte aproape ca eficienta de marketingul direct; impact mult mai mare pe care il ofera publicitatea in lift aduce pe termen mediu si lung la o consolidare a brandului si o crestere a notorietatii acestuia.

Prevenirea deteriorarii afiselor a fost facuta atunci cand au fost selectate locatiile de catre Invent Media. Cu toate acestea exista o rata de aproximativ 6% (din numarul total de panouri) de vandalizare a panourilor. Invent Media are un program de monitorizare, in colaborare cu asociatiilor blocurilor, care are ca scop detectarea oricaror daune produse panourilor si remedierea acestora in termen de maxim 48 de ore.

Pretul serviciului Invent @ Home (publicitate in blocurile de apartamente aflate in zonele ultracentrale si centrale ale Bucurestiului) variaza in functie de zona si numarul locatiilor alese si de durata campaniei. Pretul mediu pentru un mesaj expus intr-un panou publicitar in lift timp de o luna se afla in intervalul 30 – 40 de Euro.