Publicitatea indoor creste cu 10%-20% – Financiarul

Publicitatea indoor creste cu 10%-20%

Reclamele se duc ”in vacanta” pe litoral
Dupa o crestere de 5% in prima jumatate a anului, jucatorii din publicitatea indoor estimeaza piata la peste sapte milioane de euro pentru 2009. Odata cu inceperea sezonului estival, doi dintre cei mai importanti jucatori de pe piata indoor anunta ca isi extind operatiunile pe litoral. „Oferim expunere in 26 de hoteluri (de 2, 3 si 4 stele),
la un pret foarte bun, de aproximativ 6.000 de euro pentru o campanie de o luna”, exemplifica Eduard Petrescu, Managing Partner Invent Media. De asemenea, BrandManagement lanseaza proiectul Litoral Media, care se va desfasura in perioada 1 iunie-15 septembrie. „Proiectul va fi extins si pe litoralul bulgaresc, incepand cu vara anului 2010”,
spune Razvan Marincoi, Marketing Manager Brand Management.

Dupa primele cinci luni din 2009, jucatorii de pe piata de publicitate indoor sunt optimisti si estimeaza pentru acest an o crestere de 10%-20% a pietei. Chiar daca unele dintre domeniile „vizibile” pe indoor, precum sectorul imobiliar sau auto, au redus bugetele cu pana la 80%, Eduard Petrescu, Managing Partner Invent Media, crede ca publicitatea indoor are premise sa inregistreze o crestere de 10%-20% comparativ cu anul trecut. Razvan Marincoi, Marketing Manager Brand Management, precizeaza ca in prima jumatate a anului piata s-a mentinut la nivelul primului
semestru din 2008, cu un plus de maximum de 5% crestere pe proiecte. Razvan Marincoi este de parere ca, in varianta optimista, piata de publicitate indoor ar urma sa ajunga in 2009 la aproape sase milioane de euro. Acesta spune ca Brand Management a realizat afaceri de 1,3 milioane de euro anul trecut, in crestere cu 20% fata de 2007.

Anul acesta, compania isi va pastra ritmul de crestere si vizeaza o cifra de afaceri de 1,5 milioane de euro. Ceva mai optimista, Monica Manea, COO SPM Indoor Division, crede ca in acest an valoarea pietei de indoor va ajunge la aproximativ sapte milioane de euro, in conditiile in care anul trecut piata a fost estimata la 6-6,5 milioane de euro. „Pentru acest an, desi este unul supus provocarilor crizei economice, obiectivele noastre sunt de a atinge o cifra de afaceri de 1,5 milioane de euro si de a ne consolida pozitia pe piata, a punctat Monica Manea.

Jucatorii, cu ochii pe hotelurile de la mare
Doi dintre jucatorii importanti de pe piata publicitatii indoor au anuntat ca isi extind in aceasta vara operatiunile pe litoral. Eduard Petrescu spune ca a introdus anul acesta un pachet de publicitate indoor, avand ca suport casete luminoase, in doua dintre cele mai vizitate statiuni, respectiv Mamaia si Neptun. „Oferim expunere in 26 de hoteluri (de 2, 3 si 4 stele), la un pret foarte bun, de aproximativ 6.000 de euro pentru o campanie de o luna,
desfasurata in toate hotelurile. Practic, ajungem cu mesajul la aproximativ 100.000 de turisti lunar”, precizeaza Eduard Petrescu. Acesta mai spune ca exista deja solicitari pentru acest serviciu, iar multe dintre cereri vin din sectorul FMCG, de la produse alimentare pana la produse de ingrijire corporala.

La randul sau, Razvan Marincoi anunta ca a introdus in acest an proiectul Litoral Media, care se va desfasura in perioada 1 iunie-15 septembrie, si vede o maturizare a proiectului pana in anul 2012. „Proiectul va fi extins si pe litoralul bulgaresc incepand cu vara anului 2010. Prin intermediul acestui program, urmarim sa atragem in principal companiile din domeniul bunurilor de larg consum, oferindu-le spatii de expunere in hoteluri de 3 si 4 stele din Mamaia, Constanta, Eforie Nord, Neptun-Olimp, Venus, Saturn si Mangalia”, puncteaza Razvan Marincoi.